معاون فرهنگی و آموزشی اداره‌کل بنیاد شهید گیلان خبر داد؛

برگزاری یادواره سردار شهید «قلی پور» و شهدای گیلانی عملیات «کربلای ۲»

«داوطلب» گفت: یادواره سردار شهید «قلی پور» و ۱۹۸ شهید گیلانی عملیات «کربلای ۲»، ۱۰ شهریور به‌صورت تلویزیونی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ - 25August 2021

یادواره سردار شهید «محمود قلی پور» و شهدای گیلانی عملیات «کربلای ۲» برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «محمدرضا داوطلب» معاون فرهنگی و آموزشی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، با بیان این‌که یادواره سردار شهید «محمود قلی پور» و ۱۹۸ شهید گیلانی عملیات «کربلای ۲» روز چهارشنبه ۱۰ شهریور به‌صورت تلویزیونی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این یادواره از ساعت ۱۸ عصر در گلزار شهدای شهرستان «رشت» برگزار و به‌صورت زنده از شبکه استانی «باران» پخش خواهد شد.

وی از برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی به‌همین مناسبت خبر داد و افزود: مراسم «شبی با شهدا» ویژه شهدای عملیات «کربلای ۲» نیز در دهه سوم محرم، در برخی از مساجد و هیئت‌های مذهبی شهرستان رشت برگزار می‌شود.

داوطلب با اشاره به تدوین برنامه‌های جذاب برای اثرگذاری یادواره‌های شهدا، خاطرنشان کرد: با توجه به سبقه ورزشی سردار شهید «محمود قلی پور»، امسال در نظر است تا پویشی به‌همت ورزشکاران استان، در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر شود.

وی بیان داشت: شهدا، جهادگران اصلی مواسات و همدلی هستند؛ چراکه جان خود را در راه نظام و انقلاب اسلامی اهدا کردند؛ بنابراین اهدای کمک‌های خیریه نظیر تهیه بسته‌های معیشتی، تهیه جهیزیه برای افراد کم‌بضاعت و جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان، از جمله برنامه‌های ستاد گرامیداشت سردار شهید «محمود قلی پور» و شهدای گیلانی عملیات «کربلای ۲» است.

داوطلب با اشاره به تولید محتوا ویژه شهدا در فضای مجازی، تاکید کرد: ویژه‌نامه اینترنتی سردار شهید «محمود قلی‌پور» در پایگاه اطلاع‌رسانی «نوید شاهد» منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به نقش ویژه سردار شهید «محمود قلی‌پور» در تشکیل لشکر ۱۶ قدس گیلان، تصریح کرد: شهدای والامقام در هشت سال دفاع مقدس و سپس در دفاع از حرم، با الگوپذیری از نهضت عاشورا، حماسه‌های ماندگاری را رقم زدند و درس ایثار و شجاعت را برای آیندگان به یادگار گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار